Tuesday, December 14, 2010

Lama x tulis blog

Adoi lama tak tulis blog...dah nak lupe password. la ni musim cuti sekolah. cuti sekolah ni x p mana pon..Minggu ni gek Zul & harry porter bersunat. dari jauh mereka datang untuk berkhatan di ipoh. alhamdullilah semuanya selamat. kenduri kecik je dapat buat itu pon di Pizza hut di Tesco. ye lah bukan tak nak buat kenduri besaran tapi pengurusan sukar sikit. nak jadi cerita malam pertama kena khatan harry porter relex aje...tapi kena Zol...menjerit tengah malam....wadoh gitu ropenya. Begitulah mereka menjalankan sunnah nabi dan untuk meng enjak ke alam dewasa. Kita sama-sama berdoa semoga mereka berjaya di dalam kehidupan mereka.

Apa Khabar Orang Kampung

Apa khabar orang kampung
Lama sudah tak berjumpa
Minta-minta semuanya
Di dalam sihat sejahtera

Apa khabar orang kampung
Bilakah dapat berjumpa
Kirim-kirimlah berita
Janganlah senyap sahaja

Orang kampung merantau jauh
Mencari ilmu di kota
Orang kampung merantau jauh
Mencari rezki di kota

Asal ada kemahuan
Semua jadi kenyataan

Cukuplah sampai di sini
Lain kali cerita lagi
Doa restu untuk kita
Panjang umur kita berjumpa....

Ye lah dah lama x balik kampung......balik kampung ni sebenarnya amat bermakna dan sangat tenang bila balik kampung, tak tau nak cakap. Oleh itu sesiapa ada kesempatan balik lah kampung. Yang paling seronok adalah apabila dapat berjumpa adik beradik walaupun sekejap.

Wbp pada cuti sekolah ni tok piah dan anak-anak liloh bercuti di sini.....kira ok le tu.
Aiyshah pulak sibuk dengan peperiksaan SPM....adoi....moga allah bantu dapat jawab dengan betul dan berjaya.
Amin pulak ada cakap nak balik kg....tapi kalu diberi pilihan pada abah lebih baik buat aktiviti yang lain sebab lk bulan jun dan nak balik semula. Program untuk ke Mekah buat umrah tu amat di alu-alukan...kalu dapat pergi ke bumi nabi tu amat bersyukur....bertdoalah dengan penuh tawaduk untuk kejayaan dan kebahagiaan didunia dan akhirat. Cari lah jalan supaya dapat kesana.

Ingatan:

Buat lah sesuatu itu secara sederhana, berkawan, percaya orang dsb.....jangan lebih-lebih kecuali di dalam menuntut ilmu, nanti kelak diri sendiri yang kena.

Untuk hilangakn boring pada ari sabtu lepas maka ajak lah ali pergi memancing. Memancing lk 4 jam....mata pancing ikan tak sentuh....hai nasib ingatkan nak dapat ikan beso.

Ita pulak dengan akviti masakannya....waduh sedap-sedap belaka....ita boleh jadi pakar masak. P lah cari ilmu lagi pasal memasak disamping Core business. belajar masakan western, chinese, jepan, italy...etc.

Ingat nak ajak pergi tepi pantai hujung minggu nih! tapi...harry porter dan zol x boleh mandi air garam lagi...takut bentan.

Kepada Makuteh, Nisa, khodijah/I/mamat & fam. etc jemputlah datang ke ipoh.......kita boleh makan nasik lemak ayam kampung dan mandi diair terjun Jahang..

n..nanti cerita lagi....

No comments:

Post a Comment