Azan Di Masjidil Haram

Loading...

Surah Sajadah Hafalkan ye!

Loading...

Surah Yassin

Loading...

Surah Al Waqiah Hafalkan ye!

Loading...

Surah Ar Rahman Cuba hafal ye!

Loading...

AKU MENULIS BUKAN KERNA NAMA

Loading...

Saturday, February 28, 2009

Asam Pedas: 1 Mac 2009 Ahad

Salam semua,
Alamak hari ni dah masuk bulan kedua tahun 2009, tak sadar rasanya umur makin meningkat, yang pergi tetap pergi yang patah tumbuh dan yang hilang berganti.
Yang Belajar tu teruskan dengan azam yang kental..mana ada belajar yang senang..nak suap nasi ke mulut pun susah.>>Bak kata pantun Arwah Tok Itam dulu yang masih terngiang-ngiang dikepalaku: Ulat Bulu Panjat Durian..Susah Dahulu Senang Kemudian..
Oleh itu anak-anak ku ingatlah..berusaha-bersunggu-sungguh..Masa x menunggu kita.....Diri kita sendiri yang menentukan masa hadapan...lupakanlah hal-hal yang x pasti dan x memberi faedah..yang boleh menganggu pelajaran...Sentiasa berdoa kepada Allah dan berusaha..Insyaal lah akan berjaya..Kami Ibubapa hanya boleh memanjatkan doa sahaja..tetapi Usaha diri juga menentukan. Juga sebagai ingatan jaga lah moral dan tingkah laku d perantauan..
Oh Ye..Ali dan Aiysah ablik ke Pekan , rasa gembira sungguh. Ali merupakan kali ketiga balik pekan (maaf x de Kg.)... Semalam pergi tengok sukan ali d kuale..seronokk juga ..ali dapat tempat ke3 acara lontar peluru..tapi x dapat hadiah.. hadiah sampai no.2 je..Acara lain hadiah sampai no. 3...x tau le depa ni..wbp..aku juga dapat hadiah..di dalam acara ibubapa..haha..dapat jam satu..
Sehari suntuk di Kuale dan sampai rumah jam 6.30 petang..kirale..mula dari jam 7.30 am hingga 6.30pm = 11jam..wow..kalu pergi ke MEKAH dah dapat tawaf kudum..itule ropenya..Akibatnya....malam 2.50 am..terpaksalah bawa ibu ke hospital..kerana katanya Gelap...memang 2.50am tu gelap..lawak je ye..than pergile ke Emergency..Hospital Besar Ipoh..chek BP.cantik..cek..jantung ok..than 4.30 balik..doktor bagi le ubat angin, panadol....Oleh sebab yang demikian pagi ini abah kenalah mengoreng jejemput kesukaann..
Pergi pasar Gunung rapat nak cari ikan Pari x de..than ke Pasar Besar Ipoh..haha dapat sekor pari..seterusnya masak utk tgh. ari..masak asam pedas ikan Pari..Ali katanya suka makan asam pedas pari, Ali punya pasal kena bikinle......than goreng kacang panjang..haha...Rupanya nampak sedap dalam periuk..sehingga masa menulis blog ni masakan belum dicuba rasa lagi....ha.ha..sedap x sedap kena kata sedap le..kalo x kali terakhir le..ho..ho..
wassalam...salam rindu kepada semua yang jauh dimata... , mak uteh & family, Abang I, mamt & Fam..sapa lagi ada internet Ye?/..ok lah sapa yg. baca..coretan ni..